​Klubbens historie

​​Kunne du tænke dig at blive træner I sparta?

Sparta er I rivende udvikling og klubben har brug for nogle flere trænere m/k.

Du behøver ikke have nogle forkundskaber (men det er selvfølgelig en fordel), du vil kunne komme på kursus – hvis det har interesse så send en mail.

Er du gammel spartaner og kunne du tænke dig at give en hånd?

Hvis du har nogle timer til overs I kalenderen ville vi virkelig sætte pris på det I klubben. Du kan kontakte formanden hvis du har lyst og tid.

Om klubben

Bokseklubben Sparta ledes dagligt af en gammel kending i bokseregi, nemlig den gamle mesterbokser Julek Grabowski der har viet sit liv til boksningen. Selvom han er over de 60 år gammel er der stadig fuld respekt fra dem der trænes i de nærmest historiske omgivelser i Spartas træningssal.

Julek Grabowski var med i Spartas storhedstid hvor de stillede til konkurrencer med kun mesterboksere.

Idag er der mange der bruger boksningen som en godt alternativ til fitnesscentrene. Forskellen er at her holder træneren øje med dig hele tiden så du meget hurtig vil se og føle effekten af træningen.

En bokseklub med stolte traditioner

Velkommen til Bokseklubben Spartas hjemmeside som vil forsøge at fortælle om en klub med stolte traditioner i hjertet af Østerbro.

Klubben blev stiftet i 1898, altså mere end 100 år siden og er derfor den ældste bokseklub i Danmark

Klik på billedet i højre side for at læse hele jubilæumsbrochuren fra 1998. Det kræver at du har Acrobat Reader installeret på din computer, ellers kan du gratis hente den på www.adobe.com

Du kan blandt andet læse om at Sparta her hjemført over 150 mesterskaber og har haft deltager med til Nordiske mesterskaber, Europamesterskaber samt til De Olympiske Lege.

​En klub med en lang række danske mestre

​Indenfor boksning er Sparta nok den klub som har haft de fleste store navne. Vi kan blot nævne Knud Larsen, Harald Nielsen, Arne Sande, Nick Clausen, Carl F. Jensen, Svend Kaas, Svend Aage Christensen, Emanuel (Malle) Jacobsen, Willy Jensen, Robert Larsen og franyere tid er det Niels Bertelsen, Hans Nielsen, Victor Jørgensen, Erik Tasum, Preben Rasmussen, Hans Jørgen Jacobsen, og Ralf Jensen samt mange mange flere.

​Sparta bokseklub var fra sin start kendt for at sætte den tekniske boksning i højsædet, og i mange år talte man om Sparta stilen, idet man hentede inspiration fra briterne. Spartas englænderstævner var kendt over det ganske land . I KB hallen samlede Sparta altid fulde huse (4000 tilskuere) og det var et tilløbsstykke uden lige med de der Royal Air Force stævner.

Du kan downloade en komplet liste over alle Spartas mesterskabsboksere.

IF Sparta Bokseklub

Østerbrogade 240, Svanemøllehallen  |   2100 København Ø  |  Mail: spartaif@privatsport.dk   |  CVR: 31677351