​Tidligere boksere

Her ses Formand Julek Grabowski overrække den ene pokal til Victor van Hauen som virkelig har udmærket sig i klubben og i bokseringen. Victor blev Dansk ungdomsmester i 2010.​

Victor van Hauen poserer på den bedste måde med sin pokal.​

Nicki tidligere mester​

I 2012 havde vi besøg af den tidligere prof. WBC letvægts bokser David Diaz​

​Flere mesterskaber til bokseklubben sparta

Bokseklubben sparta har levet en omtumlet tilværelse de senere år. Klubben måtte forlade de gamle lokaler på østerbrogade, hvor østerbro avis nu holder til, og har nu hjemme I svanemøllehallen.

Den lokale og traditionsrige bokseklub har flere gange markeret sig med store talenter, som har vundet mesterskaber.

Og klubben fortsætter med at hente medaljer I ungdomsrækker, I 2010 er det både resulteret I en sjællandsmester og en dansk mester.

Bokseklubben sparta blev dog ikke helt snydt for et dansk mesterskab, da den kun 14-årige victor hauen vandt sådan en titel I weltervægt I u17-aldersklassen.

Her stoppede han modstanderen I anden omgang, fortæller formanden I bokseklubben sparta, julek grabowski.

20. - 21. April 2010 - www.villabyerne.dk
- lokalavis i mere end 100 år

​Jernnæven fra 7.Klasse

Victor van hauen fra tranegårdsskolen blev dansk mester I boksning

Ved de danske begyndermesterskaber I boksning, der blev afholdt I hinnerup uden for århus, sluttede 14-årige victor van hauen øverst på medaljeskamlen I sin aldersgruppe.

Victor går til daglig på treegårdskolen I hellerup og stillede op I letvægt - og til 60 kg.

I finalekampen var victor klart foran på point efter 1. Omgang, og I 2. Omgang stoppede kamplederen kampen.

Victor van hauen han begyndte at bokse I if sparta for lidt over et år siden. Han blev straks bidt af sporten, og ikke lang tid efter droppede han fodbolden I hik til fordel for 5-6 dages hård boksetræning om ugen.

I if sparta trænes han af den højt estimerede træner og tidligere mesterbokser, julek grabowski. Tre dage ugentligt trænes der I klubbens lokaler på østerbro, og to dage om ugen tager han og julik grabowski ind på hærens officerskole på frederiksberg slot for at træne med kadetterne. Derudover står der løb og svømning på programmet.

Bokseklubben sparta er efter mere end 100 år flyttet til nye lokaler I svanemøllehallen. Så hvis du skal prøve at træne "Rigtig" boksning er det altså I svanemøllehallen det foregår nu.

Lars tidligere mester

Mahir

IF Sparta Bokseklub

Østerbrogade 240, Svanemøllehallen  |   2100 København Ø  |  Mail: spartaif@privatsport.dk   |  CVR: 31677351